صدو شصت و یکمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 23
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 299
:: بازدید ماه : 7988
:: بازدید سال : 20677
:: بازدید کلی : 297815
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 29 مهر 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20:30 یکشنبه28 مهرماه 1398 به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ومدیریت ایثارگران تیپ تکاور حضرت مهدی(عج) نیروی زمینی سپاه صد و شصت و یکمین آیین شهد صلوات با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط سید حسین موسوی در منزل شهید محمدرضا انصاری برگزار شد .

به گزارش شوش شوش نیوز ؛ پس از قرائت زیارت عاشورا با صدای کربلایی حسین فرخی ؛ استاد عبدالکریم ملاین از گروه مشاوره  ی اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی و سالروز رحلت خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) ، شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت امام رضا(ع) گفت : حب حسین نه فقط در کشور عراق بلکه در تمام دنیا وضعیتی را ایجاد نموده است که فرا دینی و فرامذهبی شده است یعنی امام حسین (ع) در همه ادیان الهی، شیفته دارد و حتی افراد غیرمسلمان نیز نسبت به مجلس ایشان اعتقاد و التزام دارند. در راهپیمایی اربعین نیز، که به عنوان یک موج جدید و عظیم در جامعه طنین انداز شده است، شاهد هستیم که نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه افراد از سایر ادیان و از سراسر دنیا در این مراسم شرکت کرده اند. چون امام حسین (ع) از این جهت مورد محبت مردم است که با وقف تمام زندگی خود در راه رضای خدا، در مقابل ظلم و ستم قیام کرد و خداوند هم به برکت خدمت بزرگ ایشان به جامعه اسلامی محبت او را در قلوب همگان قرار داده است.امید از اینگونه تجمعاتموجب ظهور آقا صاحب الزمان(عج) شود تا ریشه و پایه و اساس ظلم و جور ریشه کن گردد و عدل و عدالت در عالم هستی برقرار شود .

وی در ادامه یاد و خاطره ی شهید مجلس بنام محمدرضا انصاری را گرامی داشت و یادآور شد : اگر دقت داشته باشیم شهیدی که در منزل ایشان دور هم جمع شده ایم ؛ بیش از سه دهه ی گذشته به نقطه ای از زندگی رسید که به آن هوش معنوی می گویند ؛ هر چه میزان هوش معنوی در افراد افزایش یابد و تمایل شخص به ائمه ی اطهار(ع) بیشتر شود، نشانه هایی از قبیل « استکبار ستیزی،ظلم ستیزی ، حق طلبی، مسئولیت پذیری، خلاقیت ، افزایش روحیه ی شهادت طلبی و »در رفتار فرد دیده می شود که تمامی این موارد می تواند باعث پیشرفت وی در زمینه فردی و اجتماعی گردد و این راهپیمایی عظیم اربعین حسینی  به خاطر هوش معنوی بالای بشریت است که روز به روز و سال به سال بالاتر می رود و اگر هم یاد شهدا را همیشه گرامی می داریم به خاطر آن است که بیش از سه دهه ی پیش شهدای ما به این هوش معنوی رسیدند اما افرادی همانند من از این راه غافل بودیم .

ملاین با اشاره به نکات ارزشی در وصیت نامه ی شهدا خاطر نشان نمود : هوش معنوی تبلور یافته در این وصیت نامه ها مشخص  و واضح است ، همه ی شهدا در وصیت نامه های خود ما را به این دعوت می کنند که اصلا از مرگ هراسی نداشته باشیم ؛ ما اگر در جامعه بنگریم از بین 100 نفر چند نفر آنها وصیت نامه نوشته اند و آن در در جایی مطمئن در خانه نگهداری می کنند و یا آن را در جیب گذاشته اند ؟ جواب این سئوال بسیار سخت است چون اکثرا از مرگ می ترسند و لذا اصلا به چنین روزی فکر نمی کنند ولی شهدای ما بیش از سه دهه ی پیش  قبل از این که به جبهه بروند همه بدون استثنا وصیت نامه های خود را نوشته و شخصا با روحیه ای مضاعف به استقبال شهادت که بهترین مرگ است رفتند و در واقع واقعیت را پذیرفتند چون می دانستند دنیا فانی است و اگر شهید نشوند روزی از این دنیا خواهند رفت و این یکی از محاسن و نعمت های جنگ است که با پذیرفتن شهادت از این دنیا دل کندند .

چه چیزی باعث شد که ما به این نتیجه برسیم که علت این راهپیمایی های عظیم که از 40 سال گذشته در انقلاب اسلامی ایران آغاز شده و الان چند سالی است در کشور ایران و بعد فروپاشی حزب بعث در کشور عراق می بینیم روز‌های منتهی به اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع)، همه جا را بوی زیارت و خاک کربلا می‌گیرد و عاشقان با پای پیاده تن به زیارت مولایشان می شتابند. اما به راستی چه راز و سری در این کار نهفته است و چه تاریخچه‌ای پشت این پیاده روی عظیم خودنمایی می‌کند؟! پیاده‌روی اربعین عبارت است از حرکت شمار زیادی از مسلمانان شیعه به سمت شهر کربلا، در جنوب بغداد، به منظور جمع شدن همه ی آن‌ها در چهلمین روز پس از شهادت حسین بن علی(ع)، سومین امام شیعیان در واقعه ی عاشورا. روایات متعددی در خصوص زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده داریم که اجر و ثواب معنوی زیادی دارد. به حدیثی از امام صادق (ع) در اهمیت زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده اشاره می‌کنیم: «یَا حُسَیْنُ مَنْ خَرَجَ مِنْ مَنْزِلِهِ یُرِیدُ زِیَارَهَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ ص. إِنْ کَانَ مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَهٍ حَسَنَهً وَ مَحَى عَنْهُ سَیِّئَهً حَتَّى إِذَا صَارَ فِی الْحَائِرِ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْمُصْلِحِینَ الْمُنْتَجَبِینَ [الْمُفْلِحینَ الْمُنْجِحِینَ]حَتَّى إِذَا قَضَى مَنَاسِکَهُ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْفَائِزِینَ حَتَّى إِذَا أَرَادَ الِانْصِرَافَ أَتَاهُ مَلَکٌ فَقَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص. یُقْرِؤُکَ السَّلَامَ وَ یَقُولُ لَکَ اسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ فَقَدْ غُفِرَ لَکَ مَا مَضَى /// اى حسین! کسى که از منزلش بیرون آید و قصدش زیارت قبر حضرت حسین ابن على (ع) باشد، اگر پیاده رود خداوند منّان به هر قدمى که برمى‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‌فرماید تا زمانى که به حائر برسد و پس از رسیدن به آن مکان شریف، حق تعالى او را از رستگاران قرار مى‌دهد تا وقتى که مراسم و اعمال زیارت را به پایان برساند که در این هنگام او را از فائزین محسوب مى‌کند تا زمانى که بازگردد، در این وقت فرشته‌اى نزد او آمده و مى‌گوید: رسول خدا (ص) سلام رسانده و به تو مى‌فرماید: از ابتدا عمل را شروع کن، تمام گناهان گذشته‌ات آمرزیده شد.»

استاد عبدالکریم ملاین سپس به پذیرش مقاله ی خود همایش بین المللی اربعین اشاره کرد و گفت : مقاله ی من با عنوان «بررسی رابطه هوش معنوی و تاب آوری زائران پیاده روی اربعین حسینی(ع) » که با حضور صاحب نظران واندیشمندان این حوزه از کشورهای «عراق ، لبنان ، سوریه ، ترکیه وجمهوری اسلامی ایران» به میزبانی «دانشگاه علامه طباطبایی» و با حضور محمد هادی عسکری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری قرائت شد ؛ آمده است « معنویت، نیازی فطری است؛ زندگی معنوی انسان با بهزیستی جسمانی و روانی وی ارتباط دارد.» سلامت معنوی ازجمله مهمترین ابعاد موثر در سلامت‌روانی انسان است. یکی از مفاهیم نسبتاً جدید متأثر از معنویت، ﻫﻮشﻣﻌﻨﻮى است. «هوش معنوی، ﻣﻌﻨﻮﻳﺖ و ﻫﻮش را درون ﻳﻚ ﺳﺎزه جدید ترکیب ﻣﻰﻛﻨﺪ. در ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻣﻌﻨﻮﻳﺖ ﺑﺎ ﺟﺴﺘﺠﻮ و ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﻣﻘﺪس، ﻫﻮﺷﻴﺎرى اوج ﻳﺎﻓﺘﻪ، ﺗﻌﺎﻟﻰ و ﻣﻌﻨﺎ در ارﺗﺒﺎط اﺳﺖ، ﻫﻮشﻣﻌﻨﻮى ﻣﺴﺘﻠﺰم ﺗﻮاﻧﺎﻳﻰﻫﺎﻳﻰ اﺳﺖ ﻛﻪ از ﭼﻨﻴﻦ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﻣﻌﻨﻮى ﺑﺮاى ﺗﻄﺎﺑﻖ و ﻛﻨﺶ اﺛﺮﺑﺨﺶ و ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت و ﭘﻴﺎﻣﺪﻫﺎى ﺑﺎ ارزش اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻲﻛﻨﺪ.»

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ضمن قدردانی از استاد عبدالکریم ملاین سخنران کربلایی حسین فرخی  قرائت کننده ی زیارت عاشورا و سید حسین موسوی قاری نوجوان به بخشی از زندگی نامه و وصیت نامه ی شهید محمدانصاری اشاره کرد و گفت : شهید محمدرضا انصاری فرزند اسدالله در تاریخ 3 بهمن ماه1345 دیده به جهان گشود  و دوران کودکی و نوجوانی را را تا قبل از آغاز جنگ تحمیلی نزد خانواده ی خود گذراند . وی زمانی که برای آخرین بار به مرخصی آمد  مستقیم به عکاسی رفت و یک عکس بزرگ رنگی از چهره ی خود گرفت  و به همگی اهل خانواده اظهار داشت : « این آخرین مرخصی من بود که آمدم و شما اهل خانواده را دیدم  ، این عکس را هم به یادگاری نزد خود نگهداری نمایید و بعد از اتمام مرخصی  به جبهه رفت و در عملیات والفجر مقدماتی که در تاریخ 17 بهمن ماه1361 در محور فکه به چذابه با رمز یا الله  آغاز شد حضور یافت و به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید .

وی در ادامه فرازی از وصیت نامه ی شهید محمدرضا انصاری را قرائت نمود و یادآور شد : باکافران‌جهادکنیدتافتنه وفساد از روی زمین برطرف شود و همه را آیین خدا باشد و اگر از فتنه و جنگ دست کشیدند با آنها عدالت کنید که ستم جز بر ستمکاران روا نیست. ای برادران عزیز؛به خداوند توکل کنید که این مرگ حقی است که بر گردن تمام انسانها قرار می‌گیرد؛اما چه خوب که آدمی لیاقت و شایستگی مرگی را پذیرا باشد که بهترین مرگ‌ها باشد که رضایت و خشنودی خدا را به دنبال داشته باشد ؛ و ای خواهران عزیز؛حجاب خود را حفظ کنید که سیاهی حجاب شما رنگین تر از سرخی خون من است.مادر عزیزم باید مرا حلال کنید؛چون شما زحمت و رنج زیادی در زندگی من کشیده ای و من آنچان فرزندی‌نبوده‌ام که از زحمات شما قدردانی کنم. و ما امشب دور هم جمع شده ایم که در این آیین شهد صلوات و یا در فضای مجازی برای شادی روح این شهید والامقام صلوات بخوانیم که در مجموع 1408200 صلوات قرائت شده است . روحش شاد باد .

از دیگر برنامه های این آیین می توان به قرعه کشی هفتگی «طرح زیارتی نیابتی کربلای معلی» که «خانواده ی رحمتی از شهر صفی آباد شهرستان دزفول ـ خانواده ی خسرو دار از شهرستان شوشتر ـ خانواده ی سواری از شهر شهدای رفیع ـ خانواده ی نصیری از شهرستان اهواز و خانواده ی شهید عبدالعباس آل کثیر از شهرستان شوش »برنده شدند و همچنین ذکر مصیبت ومداحی «کربلایی رحیم چنانی و کربلایی کاظم محتشم فر» اشاره کرد .

 

شایان ذکر است صد و شصت و دومین آیین شهد صلوات شهدای شهرستان شوش یکشنبه 5 آبان ماه 1398مصادف با 28 صفر 1441 هجری قمری ؛ سالروز رحلت رسول اکرم(ص) ، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شب شهادت حضرت امام رضا(ع) ، ساعت 20:30 در منزل شهید قربان سگوند واقع در شوش ـ خیابان شهید رجایی ـ حسینیه ی متوسلین به امام موسی ابن جعفر(ع) برگزار می شود .



:: بازدید از این مطلب : 1000
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.